Uma parceria colaborativa para melhorar a segurança neonatal: uso de simulações para o treinamento da ressuscitação neonatal

Palmer E ; Labant AL ; Edwards TF ; Boothby J
Título original:
A Collaborative Partnership for Improving Newborn Safety: Using Simulation for Neonatal Resuscitation Training
Resumo:

Contexto: As últimas diretrizes do Programa de Ressuscitação Neonatal (Neonatal Resuscitation Program®, NRP) sugerem o treinamento em equipe utilizando simulações. Além disso, é preciso realizar testes psicométricos dos instrumentos utilizados para medir o desempenho de equipes no NRP. Este estudo avaliou os efeitos do uso de simulações sobre o treinamento e o desempenho de equipes de saúde que realizam partos em um hospital comunitário rural.
Métodos: A amostra conteve um total de 23 enfermeiros gerais e enfermeiros anestesistas. Utilizamos um desenho do tipo pré/pós-intervenção com medidas repetidas. Os dados foram coletados utilizando o Background/Experience Survey, o Self-Assessment and Attitudes Survey, duas ferramentas TeamSTEPPS da Agency for Healthcare Research and Quality (o Teamwork Perceptions Questionnaire [T-TPQ] e o TeamSTEPPS Teamwork Attitudes Questionnaire [T-TAQ]), o Simulation Effectiveness Tool-Modified (SET-M) e o Individual and Team Performance Survey.
Resultados: A análise dos dados revelou resultados significativos em relação ao funcionamento das equipes, o monitoramento da situação e a comunicação. O pré-briefing e o debriefing foram valiosos, como medido pelo SET-M.
Conclusão: Este projeto corrobora o uso de simulações para melhorar o treinamento em equipe, o desempenho e a comunicação.
 

Resumo Original:

Background: The latest Neonatal Resuscitation Program® (NRP) guidelines suggest the use of team-based training using simulation. Furthermore, psychometric testing of instruments appropriate to measure team performance in NRP is needed. This study evaluated the effects of simulation on the training and performance of the health care team attending deliveries at a rural community hospital.

Method: Twenty-three nurses and nurse anesthetists comprised the sample. A pre- and postintervention repeated measures design was used. Data were collected using the Background/Experience Survey, Self-Assessment and Attitudes Survey, and two Agency for Healthcare Research and Quality TeamSTEPPS tools (the Teamwork Perceptions Questionnaire [T-TPQ] and the TeamSTEPPS Teamwork Attitudes Questionnaire [T-TAQ]), the Simulation Effectiveness Tool-Modified (SET-M), and the Individual and Team Performance Survey.

Results: Data analysis revealed significant findings in team functioning, situation monitoring, and communication. Prebriefing and debriefing were valuable as measured by the SET-M.

Conclusion: This project supports the use of simulation to enhance team-based training, performance, and communication.
 

Fonte:
The Journal of Continuing Education in Nursing ; 50(7): 319-124; 2020. DOI: 10.3928/00220124-20190612-07.